Vätternrundan skriver nya samarbetsavtal


Anders Adamsson (t.v.) och Roberto Vacchi är två personer som bidragit till cykelsportens höga intresse i landet, genom sina arbeten på Eurosport. Foto: Dennis Nystrand – [no link]

MOTALA ::: Vätternrundan inleder samarbete med Eurosport och Team Sportia, två nya samarbetspartners som Vätternrundan tror mycket på, med stort kontaktnät och sportkunnande. Vätternrundan har redan tusentals anmälda och intresset är fortsatt stort.

Eurosportgruppen är idag den ledande multimediaplattformen i Europa med Eurosport, Eurosport 2, eurosport.com och Eurosportnews. Den pan-europeiska kanalen Eurosport sänds på 20 språk och når 108 miljoner hushåll och 240 miljoner tittare i 55 länder. Cykelsporten är en av Eurosports absolut viktigaste sporter, inte minst i Sverige då man med hjälp Roberto Vacchi och Anders Adamsson nått allt fler tittare.

Team Sportia förestod redan 2006 mässan i Vätternrundans nummerlappstält på torget i Motala. Inför 2007 kommer butiksytan att utökas liksom samarbetet i övrigt. Ett sponsoravtal har tecknats med Team Sportia Sverige, som också kommer att hantera profilklädes- försäljningen. Team Sportia är idag en av de ledande aktörerna på marknaden med 107 butiker och en stadigt stigande utvecklingskurva.

Hittills har över 15 000 anmält sig till Vätternrundan, ca 2 000 till Tjejvättern och 800 till Halvvättern och fler blir det innan sommaren.